2016 uge 42

Den Store Bane i størrelse 1:1 laver altid sporarbejde i ferierne, så det måtte jeg også prøve ;-)
Anlægget er tænkt i 2 dele hvor der kun kan køres med diesel og damp på den ene halvdel og kun med elektrisk trækkraft på den anden halvdel.
På en del af anlægget hang køreledningen lidt for højt så de nyeste lokomotiver fra Märklin tit gik i stå. Ældre lokomotover har ikke dette problem.
Den lille mellemstation var bygget af de sidste rester af gamle materialer. Der kunne kun sættes signal ind i spor 1 eller 2 og der var kun meget begrænsede muligheder for omløb.
Begge dele blev der lavet afgørende om på i efteråret 2016 hvor sporene uden punktkontakter og sporskifterne på den lille mellemstation blev udskiftet med Märklin-C.

Indkørsel fra strækningssporet til det gennemgående hovedspor på mellemstationen havde vist sig at have en utilstrækkelig signalsynlighed af PU-signalet. Signalsynligheden blev forbedret ved opsætning af en repeater (ikke modelmæssig korrekt) og samtidig blev I-signalet omkoblet til kun at vise 40 km/t ved indkørsel. Tilsammen gav det en mere smidig trafikafvikline.

I starten af 2017 blev der også opsat signaltavler, som viste signalerne på de 2 store stationer og der stedbetjeningskasser tilpasset den nye sporplan.

01.jpg 484517 bytes 02.jpg 1807833 bytes 04.jpg 1014706 bytes 05.jpg 907008 bytes 07.jpg 1228026 bytes 08.jpg 1430855 bytes 11.jpg 1017047 bytes 13.jpg 899869 bytes 14.jpg 895230 bytes 18.jpg 56598 bytes 21.jpg 77573 bytes 23.jpg 554098 bytes 31.jpg 97937 bytes 33.jpg 82402 bytes 44.jpg 550098 bytes
   
../index.htmlMärklin2017041520:35size3163
aspekter.txtText file2015010118:49size817
m2.pasRFC 9.1 La / -La + B delay2017041516:31size36809
segment.txtText file2016121119:40size2903
spsk.txtText file2017031417:52size882
togveje.txtText file2017031420:19size27379

Pictlinx ver 3.3 with random access slideshow - www.hjelmenet.dk/software - 20170415 21:19